Valnatt

Det verkar inte som att det blir någon juldekoration i min lägenhet denna julen heller. Har alltid tidigare haft alla mina tomtar och snögubbar uppe, en stor fin kungsgran med kulor och färger. Men för andra året i rad lämnar jag Sverige för att fira in det nya året i en annan del av världen och lika bra är väl det. Här hemma är det bara kallt.

 

Det var val igår natt i landet kallat Sverige, ett land som jag inte längre känner mig hemma i, ett land med lata och nonchalanta politiker, som tror att de fötts med silversked i munnen och att alla ska rösta på dem bara för att alltid har gjort det. De ska inte behöva motivera folket, mata folket med de som de vill. De har tappat fattningen över landet och då driver det isär likt isen på Arktis.

 

Jag vet inte hur det ska förklaras, men jag min tro på människan får sig mer och mer törnar, hela landet Sverige håller på att skakas om, känns som att fortfarande majoriteten av befolkningen tror att vi lever i den skyddade glasskålen och som skyddar oss från allt av ondo. Men snälla, man måste få öppna sin mun, sina ögon och se sig omkring, man brukar säga från vaggan till graven men i Sverige lämnar man aldrig vaggan. Folk kallar mig konservativ, detta är att strypa sig själv till döds.

 

Jag är för kontrollerad flyktigpolitik, men att ta hit folk och låta dem lida här kan ju inte vara det minsta humant det heller, låta dem sitta på golvet i en skadedjursäten lägenhet bland andra i samma sits.

 

Undrar om alla röda i Sthlm är ledsna och besvikna nu när de inte fick sin betjänt i tunnelbanan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0