Confused...

Då var man hemma igen, återgått till något normala normer igen, arbete och äta/sova.

Resan till USA var bra men väldigt annorlunda, jag återkom till NYC igen, denna gången som återbesökare. De gånger man gick runt på Manhattan svor man och gick in i förstagångens besökare som stannade, gick i bredd och fyllde upp hela området, ngt som man kan förstå att invånarna inte gillar.

Som jag sa i tidigare inlägget var jag rädd för att fastna i en snöstorm och en massa inställda resor osv, allt detta gick utan problem till dess att jag kommer fram till Toronto, ON. Där fick jag reda på att ngn ärthjärna försökt spränga ett plan i luften på juldagen och på grund av det blev mitt plan till Newark inställd av rädsla troligen.

Detta fick jag reda på när jag hade stått i kön till US costum och fyllt i alla talonger. Efter detta fick jag ställa mig i Air Canada kön för att få veta vad som skulle ske nu.

Efter två tre timmar hade jag fått ett betalt Hilton hotell i Toronto och en stol till Boston, ngt jag blev inkallad till Canadensisk tull för, de kunde inte förstå varför jag åkte till Boston när jag skulle till NYC (!) Det var ju båda på östkusten och med tåg gick det snabbt, ville ju bara lämna Canada så snabbt som möjligt!

Som väl var lärde jag känna fyra nya vänner som jag slog mig i lag med under kvällen, två brittiskor, en tysk och en ”Oz”. Vi åt gemensam middag och tog ett par kalla öl.

Morgonen efter tar jag mig till flygplatsen och får där vänta mellan sju till nio timmar på kanske västvärldens värsta flygplats efter Paris. Man fick sitta stå utan att veta vad som hände, var flighten inställd eller inte, ingen information, inget surroundsystem.

Det var dubbla kontroller, de kollade igenom dina grejer, under dina fötter och igenom ditt hår.  Det var även mellan dessa två platser som mitt baggage försvann, min väska med presenter, kläder, långkalsonger, extra strumpor och laddare!

Saker jag fortfarande kämpar för att få tillbaka!

Efter även ett försenat tåg till NYC kommer jag fram till mitt boende runt ett mitt i natten i södra Harlem.

Visst kunde jag inte slappna av i veckan bara pågrund av att jag fick köpa allting nytt, kläder, schampo och handdukar, men det fick tvingas att funka.

Gick på en hockey match och en basketmatch (missade en pga trafik) och gick på den sista footballsmatchen på Gigant Stadium innan de kommer slå igen den för en nybyggd arena vägg-i-vägg.

Det var jag och 69.999 andra som såg den matchen live och det var galat ett vara där, har aldrig varit med om ngt så stort, och stämningen sedan, ingen huliganism eller bråk.

Innan matchen var det tailgating utanför arenan med stora brasor, grillning och stora mängder med öl. Bland de enda gångerna man får dricka offentligt i USA, men som sagt så bråkar de inte borta i USA.

Första och sista gången var även Nyår på Time Sq, stod där från 3.3o till o.oo, Hardcore, väntan var olidligt tråkig och dryg men att har stått där på en världskänds scen som jag bara känner en annan som gjort innan var lite av ett måste på bucketlisten. Så jag stod där bland alla andra och såg bollen och raketerna explodera.

När de två veckorna kommit till sin enda var det dags att flyga hem och åter se hur dålig Torontos flygplats verkligen var. Och man la åter ut en massa pengar på nya biljetter bara för de gamla varit fel. 600:- på bara tågbiljetter eller mer.

End Note: Detta var bara ett litet utkast av allting, då jag gärna träffar er läsare över en öl/drink kan jag berätta mer om resan. Om min ”debut” (nej inte sexdebut) och andra händelser med polis, luffare och nyfunna erfarenheter.

Jag måste verkligen köpa ett nytt t-bord, jag kan inte leva mer med detta för jag kan inte känna lusten att skriva när jag inte kan trycka ner space ordentligt, men jag lade ut för mycket pengar under resan för att ha råd med ett nytt just nu.

Kommer försöka göra mitt bästa med att uppdatera bloggen men man är svårkontrollerad som nattarbetare i veckorna..

Jag hoppas ni alla mina vänner haft bra starter på era år och att det fortsätter så.

Say Hi to my dear friends Maureen and Hiro.