Baby..

Kungen är tillbaka, jag är glad som jag alltid varit, glad som att hemska saker aldrig hänt. Känner mig starkare än innan, känner hur jag får mer styrka varje dag.

 

Jag har ordnat med wi-fi i hemmet, så nu kan jag ligga i sängen med datorn, sitta på köksbordet, sitta på toaletten (!) och även ta en ciggar på balkongen med min vän dator.

 

Jag har så många tankar inuti mitt huvud som jag vill ha fram här på bloggen men det är så svårt att ge det tid, jag måste verkligen anstränga mig, ta mig tid att blogga den där timmen jag har över varje dag. Teman om män som inspirerar mig, starka kvinnor och människor som jag känner för.

 

Det ska komma det vill jag lova.

Jag har just nu även sett klart hela säsong ett av ”The Legend of the Seeker” hjälten fick sin kvinna och jag är så nöjd med livet. Drömde mig bort där världen bara bestod av män och kvinnor, jag menar män och kvinnor, ärlighet och rakhet. Zeb Machan for the win.

 

Vill dra upp ett litet fenomen jag har funderat på, jag är för helg, verkligen. MEN varför ska alla ha helg samtidigt, självklart ska man få ha sina lediga dagar, men varför ska de alla falla in på lördag och söndag?

 

Jag hade beställt en massa paket från USA. Eller ja det blev en massa paket, Paket #1 #2 #3 och #4. Paket ett och två kom utan problem, fyran är i Tyskland just nu och trean ja, den kom till Sarasota i Florida! Bara för att UPS inte kunde utläsa en dataskriven adress (!), jag menar hur kan trean av fyra komma fel!

Detta upptäckte jag på lördagskväll, jag började koka då jag trodde att det var ngn i Sarasota som hade fått ut mitt betalade gods. Jag minns inte när jag var så upprörd senast, förvisso tragiskt att man blir det över materiella ting, men jag hade betalat för det och det var även presenter till min mor, så jag slänger mig på telefonen till svenska UPS, nej de har stängt sedan tretton noll noll som alla andra på en lördag, då blev jag sur över det fenomenet och att jag fortf inte visste vart som hänt mitt paket.

 

Jag fortsatte mitt ”korståg” jag sökte upp NFL’s telefonnummer, ringde över atlanten till deras huvudkontor, temperaturen började gå ner när jag kopplades in vidare på en svag telefonledning till en assistent, som berättade att det blivit ett misstag och att paketen gått tillbaka till tillverkaren och att jag skulle få en återbetalning på mitt konto.

 

Jag vill inte att ALLA ska behöva vara lediga på helgerna, planeringen är ju lika gammal som mänskligheten, jag menar, jagade inte grottmän på söndagar fick de ingen mat, tror ni de godtog det? Nej, de jagade varje dag. Jag vill ha tillgänglighet jag vill ha ledighet, de ska jobba tillsammans!

 

Dagens låt:

James Brown – It’s a Man’s World

 

 

Over and out.

James Abram Garfield


C <3 S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0