Patrick Wayne Swayze

Patrick Wayne Swayze är död, jag vet att det inte var igår och att det nu har gått ett tag, men jag skjuter upp saker emellan åt av okänd anledning. Ville även försöka analysera hans betydelse lite mera än just ”Ghost” och ”Dirty Dancing”.

 

Patrick Wayne Swayze, föddes i Houston Texas 1952. Blev mobbad av sina rednecksvänner då han lärde sig dansa för att imponera på sin dansanta mamma, danslärarinnan.

 

Produktionerna som jag personligen minns honom ifrån är ”North & South” och ”Dirty Dancing”. Jag får ursäkta men jag har inte sett mer än trailern för filmen ”Ghost” så jag har inget att säga om den, mer än att media nämner den väldigt mycket.

 

Jag vill inte säga media skriver upp honom till skyarna, jag gillar de produktionerna han har varit med i, men jag tycker inte så många människor i Sverige kan räkna upp mer filmer han varit med i än de jag skriver om här på bloggen, men visst gjorde han ett avstamp i DD, men kan man vara så stor av en rulle som räknad med att bli en flopp, där stjärnan fram till sin död inte kände sig bekväm med att säga sin line.

 

Men jag klagar verkligen inte någonstans mot hans prestationer, han har kämpat för framgången han har haft fram till sin död.

 

Första gången jag såg DD minns jag inte men jag såg den återigen kort tid efter att PwS hade avlidit och jag både ogillade den och gillade den.

Visst så gillade jag den mer än jag ogillade den, det som verkligen gav mig en liten avsmak var hela den tillställningen som familjen Houseman var på. Massa vita människor som beter sig som apor på ett zoo.

Resten av filmen gillade jag, de dansande kvinnornas klädsel, musik och dans.

 

PwS’s karaktär Johnny Castle, är en sådan man jag imponeras av, respekterar och hyllar. Han var tuff, tyst och cool. Han hade det svårt och tufft även privat, fick kämpa som en lonewolf för att komma från gatan och ta ett arbete.

Försökte alltid att göra allt rätt, efter ha fått sparken trots att ”Baby” erkänt att hon spenderade nätterna med honom hade han först svårt att svälja sin osäkerhet och stolthet, men sedan när han kommer in med rak rygg, och går fram till ”Baby” och tar hennes hand och berättar att han alltid har sista dansen på säsongen. Då ställer sig håren upp och det känns riktigt respektingivande (finner inget bra ord men att han sätter alla på plats.)

Den bästa av historier, mannen från gatan får rik dotter, för att hon ser bortom allt och ser honom för att hon älskar honom.

 

The End:

Patrick Wayne Swayze

18 August 1952, Houston, Texas, USA

14 September 2009, Los Angeles, California, USA


Dagens Låt:

Bill Medley and Jennifer Warnes - The Time of My Life

 

Over and Out

John Quincy Adams

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det är inte så långt borta :) Så fort vi hittar hus så sätts drömmarna i verket...! ^^ För dig kanske det är långt borta! :P Du kanske vill ta med en säng åt mig när du är över i USA ;)

2009-09-27 @ 09:46:45
URL: http://gammalkarlekrostaraldrig.blogg.se/
Postat av: jenny!

AL- en speciell del av Usa, på ett bra eller dåligt sätt undrar jag? :)

2009-09-28 @ 17:41:47
URL: http://jennypalmenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0