Fredagen den Elfte

Rubriken ska anspela på en ordlek där jag syftar på den gamla skräkserien ”Fredag den trettonde”. Kanske kunde vara svårt att komma på det om jag inte skrev det. Visst det är ju bara en tillfällighet att det detta år inföll på en fredag.

 

Ingen kan säkert undgå vad det är jag talar om idag, det är nu åtta år sedan som fyra flygplan kapades på väg till olika destinationer i USA. Inga av dem kom fram.

 

Eftersom jag har sovit bort hela dagen har man inte märkt av ceremonierna lika mycket som om det skulle infalla på den dag då jag var ledig. Men det började med att President Obama med familj och medarbetare hedrade offren utanför Vita huset, sedan följde namnuppläsningen på offren, vid Ground Zero, NYC.

 

Sedan när man läser och hör i media att ”kubasvensken” ÅTER är gripen i Pakistan med samröre med Al-Qida, ångrar man att de överhuvudtaget släppte ut honom igen. Men jag var inte för det då och kan inte säga mer än att det blev fel när de släppte ut honom. De gjorde ett misstag genom att släppa honom fri, vissa människor förtjänar inte sin frihet!

 

Även om denna dag präglas övervägande med WTC-tragedin finns det även andra saker som stärker teorierna om ett olycksdatum.

 

Den elfte september 1992 slog ”Hurricane Iniki” till med fullkraft mot Hawaii och blev den mest förödande orkanen i hela USA’s nuvarande historia, även värre än Katrina. (Som även hon har årsdag senare denna månad)

 

Slutplädering: Så även om det är en massa negativa saker rörande detta datum får man även se det positiva med att mina tre vänner P, Drummer och Security. De har varit en vecka i NYC och jag har nästan varit lika glad för deras resa som de själva har varit.

 

Jag kommer inte heller att missa det sista NASCAR-racet innan ”Chase for the Cup”.

Chevy Rock & Roll 400Richmond International Raceway. (Viasat Motor klockan 01:00 natten till söndag.) *Ölen på kylning*

 

Jag vet att det kommer bli spännande, av tolv platser är det bara de fyra första som är säkra, Tony Stewart, Jeff Gordon, Jimmie Johnson och Denny Hamlin.

Det betyder att det är 10 TIO förare som ska kriga om åtta platser. Det är alltså två som verkligen inte kommer med till slutspelet.

Av alla de som bubblar hoppas jag mest på att Kyle Busch och Mark Martin är med och Matt Kenseth inte kommer med.

 

Men innan detta race går av stapeln ska Christer Fuglesang och Discovery landa 120mil därifrån efter en resa i rymden. (Sänds via den mesta median blandannat SVT och Aftonhoran)

Dagens låt: (Det blir två stycken, bara för att det är en dag med många känslor)

Flobots – Rise (Tillsammans är vi starka och kan resa oss efter ett nederlag)

Dope – Die Motherfucker Die (Känslan man har emot alla som vill rasera demokratier)

 

Over and out

John Adams

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Man blir ju nervös när du e så seriös med långa inlägg :D Nu måste ju jag med börja blogga seriöst XD

2009-09-13 @ 08:50:37
URL: http://gammalkarlekrostaraldrig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0