Sport

Senaste tiden har jag skjutit på att blogga, varför vet jag inte. Har kanske inte haft mer att göra än vanligt men det har kommit i skymundan.

 

Av helgen som gick så blev jag glad, iaf så var det mer lycka än olycka. Det började med att Valentino Rossi blev världsmästare i MotoGP för nionde gången! Han är kungen! Han är legenden på två hjul! Njöt verkligen av att se honom styla in i mål!

 

Efter det var det dags för NASCAR från Martinsville VA. Det såg grått ut, visst så startade JJ på femtonde plats men han hade vunnit på banan fem gånger innan så det var väl oturmomentet. Det slutade med att han kom två efter Denny Hamlin som fick vinna i sin hemstat, kul för honom, men Jimmie Johnson har nu 118p ner till tvåan Mark Martin.

MEN som sagt tidigare så kan allt hända nere på Talladega i Alabama, Världens snabbaste motorbana!

Det vet alla, så vi ser fram emot en av höjdpunkterna av säsongen när de är på banan på söndag.

 

Matchen började med en massa misstag, felpassar, fumbles och velighet. Men åtta minuter från slutet reser sig helgongen över Delfinerna och Saints tar sin sjätte seger för säsongen! De har inte fått en ända förlust denna säsong än!

Underbart! Go Saints! Rör er mot eran första Super Bowl!

 

Idag kom även min nyköpta Halloween dräkt via posten från Utah, fan ta tullverket, fick tulla den, ibland lyckas man och ibland inte.

Den är riktigt fin iaf, ett lyckat köp som kommer slå det mesta tror och hoppas jag. Ska bara ordna en gitarr och skylt så de vet vilket monster jag är ;)

 

Än så länge har inlägget bara handlat om sport men det blir så efter idrottshelger. :D

 

Det kanske blir en ny resa till utlandet snart med, blir det så att mitt jobb påtvingar oss ledighet, tar jag ut det i tjänstledighet och drar från landet. Ser mig omkring i USA igen eller så drar jag till Asien, det är helt öppet för vad som händer, ska kolla upp mera på det inom de snaraste dagarna.

 

En anledning med att jag inte har så jätte många läsare är att jag inte bestämt mig om jag ska lägga ut bloggen så alla kan läsa den. Då kanske de begränsar känslorna när man ska skriva av sig och tänker sig mera för.

 

En gammal klasskamrat påstår sig att det ska bli klassåterträff nu efter åtta år, ngt jag ställer mig tveksam till då det känns som igår, och man vet vad alla gör. Vi får se vart i världen jag befinner mig i januari.

 

Dagens Låt:

Dr Dre - World Class

 

Over and Out

William Henry Harrison

 


Kommentarer
Postat av: tulle

bara du är hemma till DH så är jag glad

2009-10-26 @ 20:18:18
Postat av: Mimmi

Men hallå eller! Klassträff efter 8 år?! Onormalt eller vad :P Man ska ju ha efter 10 XD

Postat av: Desiree

Tack för dina uppmuntrande ord idag. Jag önskar dig all lycka till med att komma iväg. Hoppas att din ansökan går igenom. Ska hålla tummarna för dig. Det är viktigt att lyssna på sin inre röst och göra det man verkligen vill. Det är iallfall viktigt att försöka och det gör du ju redan. Jag hoppas att det ordnar sig och går hela vägen och går bra. Det är inte lätt. Håller med dig till 100%, dumma dumma finanskris fasiken vad den sätter käppar i hjulet för dig och mig fast på olika sätt. Jag tycker du skriver bra och har mycket mod som vågar skriva så öppet om vad du känner. Det hjälper verkligen att få skriva av sig ibland. Det är lätt att skriva om ytliga småsaker men så mycket svårare att skriva om det viktiga under ytan. Oj så många gånger jag har tagit bort och tryckt på deleteknappen just för att jag inte känner att jag får till det med orden. Hoppas du har en bra dag idag. Lycka till än en gång.

2009-11-03 @ 20:16:34
URL: http://dvontell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0