Lägga på hög...

Då är det en natt kvar tills helg. Denna vecka kan man se som både bra och dålig, vissa nätter har det inte varit jätte mycket att göra och andra nätter har man hållit tempot uppe och det är då det är kul att arbeta. Har inte så mycket att vara ledsen över just nu och det gläder mig.

Fast börjar ju mer och mer längta till dess att greencardbeskeden börjar komma in, om man får resa eller inte.

 

”Försvinner natten, försvinner jag”

”Sverige är mitt jobb, utlandet är min fritid”

På söndag klockan nio så är det sista racet för säsongen på NASCAR nere i Miami och det är lite av en strid på kniven mellan Mark Martin och Jimmie Johnsson (ngn som minns förra året, JJ och #99), men många tror väl att JJ har vad som krävs för att köra i mål på en plats bättre än 24, men hoppet är det sista som övergiver än, Mark Martin for the win.

 

Med andra söndagen i rad som de inte visar New Orleans Saints på tv, är det bud på att leta upp källor på internet som steamar matchen, man kan inte gå två helger utan att se på sitt lag. Men jag tror ändå att de ska vinna över Tampa.

 

Med allt prat om sport kollade jag iförrgår natt upp vad priserna låg på för lite ”en gång i livet”-händelser.

$2.500- Super Bowl (Random) är det vanligaste priset på en biljett som då sätter dig på de lite sämre platserna och för

$6.300- Sitter du längs med sidolinjen, en liten prisskillnad om man säger så, men i båda priserna så ingår det program (!), Super Bowl official souvenir och en del annat lullull.

Detta var de vanliga priserna som biljetterna pendlar mellan sedan kan det ofta gå uppåt och inte lika ofta neråt, men det hade varit en sådan otroligt häftig upplevelse att uppleva detta.

Om några år kommer SB flyttas ner till NOLA återigen och då borde man göra allt för att vara på plats då det är en av de mest spektakulära platserna på jorden.

 

$2.300- Var det cirkus att få tillång att Daytona 500 racen nere i Florida! Just nu hittar jag inte de exakta paketen som jag fann natten innan. Men det fanns två paket ett med sex dagar och ett med fyra dagar. Man blev behandlad som en kung, en VIP-kung, du fick mat och öl, ner till banan och prata med förarna/känna på bilarna. Du fick se showracet ”Gatorade”, Budwisher shoot-out och truckracet/Nationwide/Sprint Cup kvalen och racen! Alltså kan du vara kung för detta pris.

Självklart har du även de bästa platserna på hela racet på en av säsongens bästa banor tillsammans med Talladega och Bristol.

 

Båda dessa saker som jag har nämnt här är saker som man bara gör en gång i livet, allts räknar jag inte med att lägga ut pengar på det flera gånger.

Det kanske kommer folk som säger att det är mycket pengar men om tex, det är OS-final i eran favoritidrott, eran skådis ger er möjlighet till du får vara med honom en hel helg, allt har ett pris det är bara om man har möjligheten att betala och ta det till sitt egna perspektiv.

 

Är det mycket pengar? Vad hade ni gjort om ni kunnat?

 

Dagen låt

Meja - All about the money

 

Over and Out

Zachary Taylor

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0