Wedding!

Dags att skriva ett nytt blogginlägg även om jag inte inskaffat ett nytt space, fan men det får gå iaf.

Tänkte skriva lite om en sak som Mi, tyckte skulle vara intressant att få ur en manlig synvinkel och hur jag skulle vilja ha det, på mitt bröllop.

 

För gifta mig det ska jag, kanske inte för att jag är djupt troende, men mer av att jag är djupt traditionsbunden (läs light konservativ).

 

Eftersom jag inte vet i vilken del av världen jag kommer bo och befinna mig i då tiden är inne och mogen för giftermål har jag en liten global ide om man kan säga så.

 

Platsen: Där jag och min blivande vigs ska vara på en vit sandstrand i Karibien. Med ansiktet upp mot palmerna, ryggen mot Mexikanska golfen och med turkostvatten upp någon decimeter på smalbenen.

 

Prästen: Ska vara någon lokal präst med legitimiteten av viga oss.

Vittne/n: Ska vara en eller flera lokala ortsbor, såsom kanske strandbarens bartender, några nyfunna vänner eller nykomna fiskare som just kommit tillbaka för att avsluta dagen.

 

Klädsel: Jag ska ha någon vit tunn bomullsskjorta och vita byxor, till det ska jag vara barfota så jag fortfarande står kvar på marken när jag ingår äktenskap.

Hon ska ha någon lång vit klänning, jag vet inte vad det heter, men man kan köpa ”skrynkliga” kläder och både hennes klänning och min skjorta kan vara i liknande stil. Även hon barfota.

 

Efter: Vigseln bjuder vi laget runt på den lokala lilla strandbaren där det förberetts med lyktor och boonfires runtomkring. Bröllopsfesten pågår långt in på natten och alla dansar med alla och när allt börjar lida mot sitt slut står jag och min nyblivna hustru i mitten av dansgolvet och håller om varandra medan grammofonen eller det lokala reaggebandet  spelar en lugn melodi.

 

Efter bröllopet spenderar vi någon vecka på ön och vilar upp oss innan vi senare återgår till arbetet.

 

Detta var hur jag vill gifta mig med min fru innan man har ett större bröllop där man bjuder in respektive släkt/vänner. Med det menar jag alla, jag vill ha ett stort bröllop där man minns att detta ska vara den dagen man minns tillsammans med dagen då ens barn kommer till världen.

 

Det bröllopet kommer troligen utspela sig på orten där man bor eller om man åker hem till någon av våra födelsehem och har bröllopet där.

 

Jag vill det ska vara ett stort traditionellt bröllop med mig i svart eller vit kostym och bruden i stor vacker klänning. Jag är inte så bra på vad allt det heter men den ska vara vid nertill och hennes hår vackert uppsatt.

 

Jag kommer stå framme vid prästen medan min blivande kommer in i kyrkan ledd av sin far som överlämnar henne vartefter bröllopet sätter igång.

 

Svensexa och möhippa är ju saker som också ska vara med, men inget jag kan bestämma över, enbart att jag inte vill ha det dagen innan själva bröllopet.

 

Jag tror att jag vill att bröllopet ska utspela sig precis när alla skott och grönt har börjat komma i naturen, hur blommorna börjar slå ut och fåglarna börjar kvittra igen.

 

Tårtan ska vara i flera våningar och jag kom just på att det kan vara flera olika sorter för att öka valmöjligheten.

 

Ringen: eftersom jag inte har någon ring som gått i arv, kommer man bli tvungen att införskaffa en ny.

 

Musiken: ska väl vara vanlig bröllopsmarsch in och efter det har jag inte riktigt kommit på något bra. Men det hade varit häftigt med något rockigt.

 

 

Självklart är man två i ett bröllop och två viljor som måste sammanbeta.  Så ta inte så hårt på alla mina SKA.

 

 

Dagens låt:

The Wedding Singers - Wedding March

 

Over and Out

James Buchanan, Jr.


Kommentarer
Postat av: tulle

en stor tumme upp

2009-12-17 @ 02:34:34
Postat av: M

Jag vet :D har bara itne hunnit kommentera ännu XD men ja, som forumet :) AS roligt där!! :D



Så du slår ett slag för dubbla bröllop? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0