DreamHack '09

Nu är det tisdag och helgen är slut och jag har jobbat en natt. Måste även säga att mitt space suger, tappade mitt tangentbord i golvet, har även suttit och plockat bort alla tangenter men det blev fan inte bättre för det, jag köper nytt.

 

Jag tog ledigt sista dagen förra veckan för att dra upp till Elmia och världens största LAN sammankomst. För ett pris av $117 får du en biljett som funkar från torsdag klockan o8.oo tom söndag 1o.oo.

 

Jag anlände upp dit klockan 2o.3o på torsdagskväll då jag tyckte att det inte var lönt att ta ledigt två dagar för ngt man ändå inte gick miste om.

 

Det blev väl totalt tio timmar sömn under hela tiden som jag var där uppe. Jag och två av mina vänner hade ordnat ett hotellrum som vi kunde gå tillbaka till och slappna av i.

 

Detta var även första gången jag testade piller, nej inte piller utan koffinpiller, ngt jag varit skeptisk till innan men det var rejält uppåtpiggande eller hur man ska framhäva det, så med piller och cola som polerade tänderna så man kände sig som man hade opererat in diamanter i munnen istället så överlevde jag helgen.

 

Detta var min femte resa upp till Dreamhack, andra gången med samma kompis gäng, annars har det varit nya deltagare varje gång. Som det ser ut nu blir det även en sjätte gång till 2o1o.

 

Det finns både plus och minus med denna årgången, plus var att DH hade tagit tag i och rykt upp sig själva med att sätta hårdare tag mot sovsal- och statoils raider.

Saker som jag tycker är otroligt barnsligt och inte hör hemma mer än på film. Hallåandet hade också blivit mindre intensivare än tidigare tyckte jag känna.

 

På minussidan var att det var ngn såkallad wannerbee ljudtekniker som varken kunde kontrollera volym eller bas/diskanter och vred av det ena och max på det andra och samma sak med volymen, helt off eller helt på max! och ibland fick vi inte se livesändningarna från scen alls, så det var det stora minusen.

 

Det finns ett fenomen som kallas LANhoror, ett ord jag kanske inte är jätte imponerad av, så det är väl inte ofta jag tar det i mun. Men det är otroligt var många söta tjejer kvinnor som ”nerdar” uppe på Elmia (på samma sätt som killar män), men man lägger väl märke mkt på dessa bara för att det verkar vara ngn interntävling dem emellan att vara mest exebitionistisk, och jag älskar det.

Sedan ligger det ibland i bakhuvudet vad det verkligen är ute efter då de ofta till synes bara flyter runt på Elmia utan en fast punkt och dator.

Men de kan ju vara så att de bara är där för att njuta av den avslappnade stämningen som alla andra, bland alla kuddar och soffor.

 

Jag drar väl upp det om gräs och flum när mitt space kommer igång till sitt bättre, men det börjar likna mer och mer en musikfestival där allt kan hända och uppstå.

 

Jag orkar verkligen inte blogga mera med ett space som verkligen inte vill vara med helt utan tvång och våld, hoppas på mindre fel i denna text än i annat.

 

Kom hem 1o.oo somnade, vaknade 21.oo somnade o4.3o sov till 13.oo, jag tycker det är ett bra läggfacit för en helg som denna. Jag är utvilad iaf.

 

Dagens Låt

Maskinen – Buffalo Blues

 

Over and Out

Franklin Pierce


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Inte visste jag att du var en sådan datanörd ^^



Raider mot statoil? En sådan hit'n run? :P

2009-12-02 @ 08:32:19
Postat av: Mimmi

Hahahha :P Du vet den classic rock reklamen :P Jag bara "vilken låt är det dom spelar?!" Jimmie bara "vilken av dom??" och sen sa han att dom spelar 5 eller 6 låtar och vi skulle komma fram till vilka låtar det var :P Jimmie vann ^^ Jag e dålig på namn ;)

2009-12-06 @ 20:57:02
Postat av: jenny!

Ätbara: Ja

Goda: Njaaaa



Det enda som fanns i affärerna var torrjäst och mitt recept var för vanlig jäst så jag tror det blev något fel där och det slutade med att de aldrig jäste :p Så mycket för mitt förösk till kultur-utbyte!

2009-12-13 @ 01:36:23
URL: http://jennypalmenas.blogg.se/
Postat av: ssanita

Hej! jag undrar om du kunde hjälpa mig lite, kan inte bestämma mig för vilken mobil jag ska köpa, har du några tips? läs mitt senaste inlägg, skulle uppskatta det.. kram! <3

2010-03-19 @ 22:31:07
URL: http://ssanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0