Christmas! クリスマス! Navidad!

Sitter här i min lägenhet dagen innan julaftonen. Planen var att det skulle ha samlats ett kompisgäng och plöja säsong två av ALF. Men då deltagarna var tvungna att arbeta blev det inte så mycket kvar av det. Så jag dricker bubbelvatten och karameller (läs: must & nötter).

 

Jag köpte även två stycken Bingolotter som ”försäkring” man kan ju faktiskt vinna på dem även om man inte sitter klistrad vid tv’n.

 

Såg tidigare nyss ”The Marine 2” (Direkt till DVD), vilken inte var någon höjdare precis, kanske inte hade räknat med det men inte så här dålig.

 

Så, dagen innan jul.

Jul, det är en väldigt stor högtid för mig. En tid jag minns med glädje, värme och traditioner. Barndomens julhelger har för det mesta tillbringats hemma i mina föräldrars hus i Småland. Alltid med släkten närvarande. Mamma, pappa, bror, mor- och farföräldrar, farbröder och moster med familj.

Vartefter åren gått har folk gått bort och vissa har försvunnit ur våra liv. Men jag kommer alltid minnas tiden/huset fullt med ljud, spring, dofter och rörelser.

 

Imorgon tar jag min luva på huvudet, paketen i famn och visslar på ”Jingle Bells” medan jag plumsar i snön på åkern till mina föräldrars hus klockan ett och hinna lagom till Klockan-Tre-Kalle (ingen fucking A.Anka här inte (!) )

 

Julen ska tillbringas med familjen i en trevlig stämning och harmoni.

 

Under Juldagens kväll, kommer jag att lämna stan för jag vet inte vilken gång i ordningen för att åka tåg till Copenhagen Airport, för att tillbringa min natt där innan jag ska hoppa på ett plan till London Heathrow Airport, ett ställe man inte vill till om man inte behöver.

Lätt att hitta men värre ägg till människor får man ju se sig omkring efter. Väl där ska jag vänta några timmar på mitt plan till Toronto Pearson International Airport, enligt en bekant Canadas mest otrevliga stad, då är det väl tur att man inte lämnar stationen om man säger så. Dock är ju min idol Börje Salming kung där så jag kommer nog att klara mig bra.

 

Men efter Toronto är det inte långt kvar, efter ankomsten till Newark Liberty International Airport, ska allt vara klart. Nu kanske mina bloggläsare förstår att jag kan ha en liten chans till nervositet inför hela detta spektakel. Ett gäng kaxiga flingor kan verkligen göra mig uppsporrad.

Men visst, jag löser detta som allt annat. Ville skrivit en smile men jag tycker inte det ser bra ut.

 

Jag önskar mina få läsare en jätte underbar JuL och ett GoTT NyTT År så återkommer jag när jag är i mitt andra hem.


Dagens Låt:

The Electric Mayhem - Jingel Bell Rock

 

Over and Out

Santa Clause

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Syrran var på Newark senast igår :)

2009-12-24 @ 00:10:13
Postat av: Mimmi

Haha! Nej :) Du känner inte henne. Hon e tysk :)

2009-12-24 @ 10:03:32
Postat av: Desiree

Hej Christoffer, God Jul och hoppas att du haft en bra och fin jul hittills. Jag hoppas att resan går bra och smidigt. Att inga snöoväder ställer till det för dig då du har en del byten på din resa. Men framförallt önskar jag att du får det bra i NY och att det ordnar sig med framtidplanerna. Läste om dina bröllopsplaner (ler och känner värme efter att ha läst det inlägget). Låter som ett både mycket vackert och stämningsfullt bröllop. Självklart är man två som gifter sig och bör och ska plannera ihop så att det verkligen blir så som båda vill på eran stora dag. Men sponant då jag läst detta tycker jag att det låter underbart. Jag hade verkligen sagt ja ja ja till ett sådant bröllop själv. Åker du ensam till NY eller följer din flickvän med dig? Kommer du stanna och fira nyår där? Jag önskar dig en god fortsättning på julen och ett riktigt Gott Nytt 2010. Håller tummar och tår för att det löser sig med visum och annat för dig så att du får en chans att smaka mer på det stora landet i väst och förverkliga dina innersta drömmar och önskemål.



Kram

2009-12-25 @ 17:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0